Vis-Ã -vis

Florin Chilian/ martie 28, 2019/ Editoriale/ 1 comments

Vis-Ã -vis

Autor: Florin Chilian  27 Iun 2006 – Jurnalul National

Florin Chilian foto

Florin Chilian foto

 

A inceput „predarea” valorilor in functie de functia pe care o ocupi si de cat de public esti. Mai rau, sunt tot felul de cretini care ocupa locurile astea publice care pentru vreun favor sexual sau material sunt gata sa ne prezinte o imbecilitate crasa, ridicand-o la rang de a zecea minune a lumii

Nu mai ai la ce sa te raportezi, nu mai exista repere, sisteme de valori… Increderea in tine incepe sa se risipeasca cu fiecare incercare de a face demonstratia ca poti, ca duci lupta asta ce tine de absurd pe social. Ne dispar modelele si altele nu se mai nasc. Ramanem cu tot felul de facaturi, cu tot felul de impostori al caror unic merit sunt vizibilitatea si forta decibelilor din voce sau dimensiunea contului din banca. Cum ne orientam? Ce drum sa alegem? Cum alegem sa alegem?! Vine „globalizarea” peste noi ca un tavalug, egalizand totul, niveland constiinte si vise, aspiratii si credinte. Vine! Incet, dar sigur se apropie era mediocritatii. Nu mai sunt permise aparitia si existenta personalitatilor.

Astea dau idei, aduc necazuri, trezesc vita din somn, si asta nu poate fi „de” bine. E ceva vreme de cand nu s-au mai nascut oameni care pot muri pentru o idee, care-si pot sacrifica viata pentru un ideal. Nu mai au pentru ce sa se nasca. Nu mai exista idei – au fost consumate fara vreun „real” folos atatea veacuri, si cu atat mai putin nu mai exista idealuri. Nu sunt utile. Parca acum mai mult ca oricand totul e rezolvat si iertat de imperioasa nevoie de a duce ceva acasa, de mancarea ce trebuie asezata in fata copilului care, nu-i asa?!, ne defineste statutul social, ne certifica integrarea in sistem. Mai conteaza din ce mizerii morale e facuta „hrana” aceea?! Tare ma tem ca nu.A inceput „predarea” valorilor in functie de functia pe care o ocupi si de cat de public esti. Mai rau, sunt tot felul de cretini care ocupa locurile astea publice care pentru vreun favor sexual sau material sunt gata sa ne prezinte o imbecilitate crasa, ridicand-o la rang de a zecea minune a lumii.Nu mai conteaza ca respectiva minune tine trei secunde si dispare firesc in marea „minunilor” deja consumate. Imediat e gata o alta si inca o alta si tot asa. Asta se cheama randament, eficienta, industrie, star-sistem in cele din urma.E posibil sa ai curiozitatea sa vrei sa afli cum si care au fost criteriile ce l-au ghidat in alegerile facute. Proasta idee! Tot ce vei reusi sa afli e ca vis-Ã -vis de o alta realitate respectiva „minune” sta in picioare, chiar daca schiopateaza putin. Parca seamana putin, parca… si oricum trebuia sa fie ceva acolo, iar daca nu ar fi fost asta, s-ar fi gasit negresit o alta cel putin la fel de „minunata”. Gata cu argumentele, ai inteles?! Totul e raportat la vis-Ã -vis, si asta pentru ca idiotul nu stie nici macar ca expresia asta: vis-Ã -vis nu se poate folosi decat in raport de distante, fiind utila mai ales unei bresle aflate pe cale de disparitie ca atatea altele. „Arhitectura este o muzica impietrita”…. deh… alte vremuri. Uite asa ajungem sa punem inaintea celui care gandeste pantoful, pe cel care-l executa. Punem inaintea creatiei executia. Cat de pe dos e scara asta!Draga dictatura a clasei muncitoare si iata cum o copie de doi bani ajunge sa fie inzecit mai valoroasa decat originalul. Totul e acum explicat si motivat de o tampa civilizatie a apropoului, pentru ca argumentele nu mai exista.Cu varf si indesat l-am meritat pe Ceausescu, dar si pe Iliescu, nu mai putin pe Constantinescu, iar acum pe Basescu. Nu sunt altceva decat prea fidelele noastre imagini adunate de prin risipirile oglinzilor.

Sunt in toate si peste tot prezenta, civilizatia apropoului si daca ati crezut vreo clipa ca ce scriu acum are legatura doar cu „fenomenul” muzical de la noi, sunteti niste prosti!

Share this Post

About Florin Chilian

În anul 1985, participând ca spectator la un concert Valeriu Sterian și Compania de sunet, în a cărui deschidere cânta Doru Stănculescu cu a sa melodie Shambala, se simte atras de înțelesurile acelei melodii care îi va schimba viața. Decide să renunțe la cariera sportivă și să învețe să cânte la chitară. Omul care i-a îndrumat primii pași în muzică a fost un prieten din copilărie, Marcel Condruz, care l-a învățat primele acorduri de chitară.[1][2] În cadrul liceului Matei Basarab a facut parte din brigada artistică. Apoi a înființat formația Rubin, participând ca voce și chitară, alături de Mirela Păun(voce și chitară), Adrian Năstase(chitară bas), Dan Cimpoieru(baterie). Cu Rubin și brigada artistică a câștigat Premiul I la Festivalul Național „Cîntarea României” între anii 1984 și 1987.[1][3] După treapta a 2-a, în 1985 și după renunțarea la sport, pentru a își asigura traiul s-a angajat ca tehnician la Valeriu Sterian.[1][3] Primul său concert solo pe o scenă a fost în 1986 la Clubul Universitas. Atunci Mircea Vintilă i-a împrumutat chitara sa în cadrul unui concert Mircea Vintilă și Valeriu Sterian.[2] În 2001, la 33 de ani, cu prețul unor mari sacrificii financiare personale, reușește să își lanseze primul album „Iubi - Interfața la realitate” care inițial a fost refuzat de toate casele de discuri din România. În cele din urmă reușește să îl pună pe piață cu ajutorul lui Romulus Arhire, la casa de discuri Soft Records. Albumul este foarte bine primit de publicul din zona underground. Cu ajutorul benevol al unui om pe care urma să-l cunoască după mulți ani (Teodorescu Alexandru a.k.a. „Oase” din Buzău ) albumul a devenit foarte cunoscut în lumea underground, Florin Chilian fiind solicitat pentru primul său concert ca artist profesionist în București în anul 2002. Totuși albumul, la epoca sa, nu a fost difuzat de rețelele de radio și televiziune. El conține hiturile „Iubi” și „Chiar dacă”. În 2004 semnează un contract cu casa de discuri Roton iar în luna septembrie a aceluiași an lansează cel de-al doilea album „Zece Porunci, raport despre starea națiunii, 1989-2004. Primul pas”, album ce conține hit-ul „Zece”. Albumul este bazat pe interpretarea muzical-laică a celor 10 Porunci biblice, Florin Chilian fiind primul și singurul om care a pus Cele zece porunci pe muzică, de 2000 de ani încoace. Timp de 4 ani, rețelele de radio și televiziune au refuzat difuzarea melodiei „Zece” pe motiv ca acest tip de muzică, doar voce și pian, „țineau de secolul XVI”.[5] Aceasta până când Giovanni Francesco, managerul canalului MTV România, a decis să difuzeze melodia „Zece” cu riscul de a-și pierde funcția. Succesul a fost instantaneu, melodia Zece ajungând pe prima poziție a topurilor MTV pentru o lungă perioadă de timp. Piesa „Zece” a reușit pâna la urmă să fie difuzată pe toate canalele de radio și TV iar pe YouTube este prima melodie românească ce a reușit să facă primul milion de vizualizări și să atingă ulterior peste 10 milioane de vizualizări.[5] Artistului i se conferă „Discul de aur” și „Discul de platină” pentru vânzari de către casa de discuri Roton.[6] În 2007 reediteaza primul album „Iubi - Interfață la realitate” și, la o lună de la lansare, i se conferă „Discul de aur” și „Discul de platină” pentru vânzări de către casa de discuri Roton.[7][8][9] În iunie 2010 lansează cel de-al treilea album „Autistul, nu-l mai goniți pe Brâncuși!”, album care în scurt timp atinge un nivel record de vânzari. Artistului i se conferă „Discul de aur” și „Discul de platină” pentru vânzări de către casa de discuri Roton. [10] În anul 2015 reziliază contractul cu Roton. Își creează propria casă de discuri cu ajutorul artistei Alina Manole. În 2017, lansează albumul „Pre@Clasic” la editura „Luna PR & Events”.[11] Pre@Clasic este o reinterpretare a muzicii clasice, albumul fiind gândit și scris în totalitate pentru cvartet de corzi - muzică de cameră și voce. Prin acest album, el inventează un nou gen muzical ce îmbină pop-ul cu muzica preclasică.[12][13] Între anii 2005-2009, la sugestia lui Florian Pittiș, a prezentat la Radio România Tineret o emisiune tip talk-show.[14] Între anii 2007-2009, la invitația lui Marius Tucă, a avut propria rubrică în Jurnalul Național, semnând săptămânal un editorial.[15] A mai semnat editoriale în ziarul Cotidianul. Florin Chilian este cunoscut drept unul dintre artiștii români care s-a implicat activ și constant în numeroase acte de caritate, mare parte din câștigurile obținute prin muzică fiind donate celor care aveau nevoie.[16][16] [17] [18] [19] [20][21] Pentru totalitatea operelor sale muzicale este compozitor, textier și interpret.[22] Este membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România și din Marea Britanie.[23]

1 Comment

  1. Nicolae Steinhardt – texte esențiale despre lupta obligatorie, statul mamona

    “Plecăciunea” (închinarea, cedarea, capitularea imediată) iscă – de data aceasta fără greş – alt rezultat: măreşte pretenţiile adversarului, îi dă acestuia un surplus de energie, de neruşinare, de tupeu. Totodată ea semnifică pasul dintâi pe calea unei înrobiri din ce în ce mai perfecte. O lege inexorabilă se aplică în toate cazurile de cedare: neluptătorului i se va cere mereu altceva, va fi exploatat cu predilecţie, departe de a-şi fi asigurat liniştea va ajunge, ca şi consumatorul de stupefiante, la o stare de totală dependenţă şi-şi va sfârşi mizerabila viaţă ca sclav al unui gangster obraznic şi nesăţios, la consolidarea puterii căruia va fi contribuit şi el, victima.

    Ne aflam in plina idiocratie! Distrugerile sint mult prea mari, iar acest lucru le face ireversibile. Dupa 45 tot vestul a fost reeducat in spiritul marxismului cultural. Romanii, nestiind pe ce lume sint, au crezut ca asta este „civilizatia”.

    CULTURAL MARXISM – The Corruption of America
    – https://www.youtube.com/watch?v=gIdBuK7_g3M

    https://www.zerohedge.com/news/2019-03-22/18-statistics-prove-america-has-become-idiocracy
    Nu numai America! Europa este exact la fel si toti care au preluat sistemul lor, construit special cu acest scop.. Si noi sintem in tot aici, doar ca intr-o postura mult mai grea, la care contribuie mentalitatea ciinelui de sub caruta, specifica majoritatii romanilor noi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*